سازمان سنجش و آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۳ را منتشر کرد که در این لیست «فرزاد حلاج‌مقدم» از خراسان جنوبی به عنوان رتبه ۴ گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک معرفی شد، دانش آموزی که در اقدامی عجیب از رشته تجربی به ریاضی رفت.

کنکور

همشهری آنلاین،-هدیه خادمی: رتبه برتر کنکور ریاضی؛ حلاج مقدم که پیش از این موفقیت در مسیر علوم تجربی قدم زده بود، در آخرین سال تحصیل دبیرستان به خواسته قلبی خود رجوع کرد و به ریاضی و فیزیک تغییر رشته داد تا امروز بعد قریب به دو سال تلاش بی‌وقفه در رشته دلخواه خود رتبه‌برتر شود و به گفته خود این نتیجه را مدیون حمایت خانواده و برگشت به خواسته قلبی خود است.

شما به عنوان رتبه برتر کنکور در چه خانواده‌ای بزرگ شدید؟

من فرزاد حلاج‌مقدم متولد فروردین ۱۳۸۵ فردوس هستم و در یک خانواده ۵ نفره با یک خواهر و برادر زندگی کردم که پدر و مادرم فعال حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند؛ در خصوص رشته دبیرستان دو سال دهم و یازدهم در رشته علوم تجربی در مدرسه استعدادهای درخشان و بعد از آن سال دوازدهم به رشته ریاضی و فیزیک تغییر رشته دادم و در مدرسه دولتی باقرالعلوم تحصیل کردم.

چند ساعت از روز مطالعه داشتید و چگونه مطالعه می‌کردید؟

«تلاشم رو انجام دادم که مطالعه مفیدی داشته باشم و در این مدت یکی دو سال که کنکوری خوندن رو با جدیت شروع کردم به طور میانگین بین ۹ تا ۱۰ ساعت در روز مطالعه داشتم».

آیا هدف مشخصی را دنبال می‌کردید و برای انتخاب رشته، رشته خاص و محل تحصیل دانشگاهی خاصی رو مدنظر دارید؟

از بدو ورود به دبیرستان به ریاضیات علاقه داشتم که نهایت منجر به تغییر رشته شد و برای تحصیل دانشگاهی استان تهران رو مدنظر دارم؛ اما برای رشته هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیدم.

آیا رشته هنری یا ورزشی خاصی را هم دنبال می‌کنید؟

قبل کنکور فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی خوبی داشتم؛ اما از زمانی که برای کنکور خوندن هدف‌گذاری کردم تمام زمان رو به مطالعه اختصاص دادم.

آیا احساس خستگی و ناامیدی از ادامه مسیر را داشته‌اید؟ چه کسانی یا چه عواملی را در زمینه موفقیت خود مؤثر می‌دانید؟

قطعاً با خلأهای عاطفی و فکری روبه‌رو شدم، اما خودم رو مجاب به ادامه دادن کردم؛ چون خانواده هم همیشه من رو حمایت کردن و مشاوره تحصیلی نیز در هدایت من نقش مؤثری داشت.رتبه برتر شدن کار یکی دو ماه نیست و دانش‌آموزان باید خودشون رو به ادامه دادن و تداوم فعالیت‌های درسی و مطالعاتی در رشته مورد علاقه خود ترغیب کنند و دست از تلاش برندارند.

کد خبر 878352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha